Sider

onsdag 18. august 2010

CPH

- Og her kan du kjøpe rosevin til alle døgnets tider. Også på søndager.
Han går nesten to steg foran meg men holder fortsatt tak i hånden min. Vi befinner oss i ny by. Vel, helten har bodd her før, men for meg er den helt skinnende ny. Og det tok ikke mange timene før jeg hadde omfavnet København for alt den er verdt. Jeg elsker byen, bare etter seks dager, og selv om regnet har falt ned fra himmelen i timesvis.

Jeg ser rundt meg og ser små butikker med alle verdens grønnsaker og frukter stående i kasser. Jeg ser syklende borgere med smil om munnen. Jeg ser uendelig med shopping og bankkortet mitt krymper i lommen. Og det gjorde jo ingenting at Copenhagen Fashion Week startet den dagen jeg offisielt flyttet hit. Selv om det eneste møtet jeg fikk med CFW var et regnfylt moteshow med paraplyer og merkeklær om en annen. Det var verdt det.

Vi går videre og helten viser meg skolen. Og treningssenteret. Og her kan jeg opprette bankkonto. Jeg går fortsatt to steg bak med den ene hånden langt foran meg inn i helten sin hånd. Det er så mye å se, og så mange butikkvinduer. Og København sin beste iskrem sjappe finnes rett rundt hjørnet. Jeg har kjøpt meg klippekort på Metroen. Men det er bare frem til jeg får sykkel med kurv. Fordi helten sier at i København sykler man overalt og det kommer jeg også til å gjøre. Og det er jo en fin ting. Skal vedde på at sykling gjør mennesker lykkeligere, fordi nesten alle smiler når de sykler her.

Jeg har ikke blitt helt vant til tanken på at jeg skal bli masterstudent enda. Men det kommer nok tidsnok. Og vi skal alle levere inn en A4 side om oss selv som skal brukes til klassen, og vi kan være så kreative vi bare vil.

Leiligheten blir så fin, jeg har fått en egen kreativ krok og der har jeg rotet allerede fordi det er min krok og da kan jeg gjøre det. Det ligger magasiner og bøker overalt, og symaskinen står rett ved siden av. Og nå mangler det bare noen bilder på veggene så er vi faktisk helt på plass. Og jeg har blitt KøbenFrøken. En veldig fornøyd KøbenFrøken. Med eller uten sykkel. Og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer tilbake. Tror derfor alle mine kjære, at dere må flytte hit, dere også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.