Sider

onsdag 25. august 2010

The Lengths

Det er så fint å finne gamle hjemmebrente cder med musikk. Musikk som gir gode minner og vekker tanker og følelser. På samme måte er det en utrolig fin følelse når man oppdager sanger man hadde glemt. Ikke glemt at man forgudet, elsket og hørte om og om igjen. Men sanger som bare har forsvunnet i mengden.

Imorgen har jeg min første skoledag. Som forberedelse skulle vi levere inn en A4 side om oss selv. En av lærerene våre leverte en side om seg selv på forhånd for å vise oss et eksempel. Han er fra San Fransisco og på iPoden hans var blant annet The Black Keys.

Da jeg var 16 trålte jeg Myspace for interessante profiler som var datidens blogger. Jeg husker jeg fant en profil av en jente fra England som hadde The Black Keys - The Lengths på profilen sin. Jeg fant ikke sangen noe annet sted, så flere ganger om dagen gikk jeg inn på profilen hennes for å høre den nydelige sangen. Jeg trålte nettet for lyrics uten hell, så jeg bestemte meg for å skrive en mail til jenten med den fine sangen på profilen og spurte om hun visste hvor jeg kunne finne lyrics. Hun visste ikke. Men hun hadde cden til bandet og skrev inn hele teksten til meg på en mail. Jeg likte sangen enda mer da jeg fikke lese teksten.

Og sånn, på den måten, i en verden fylt av tilfeldigheter lytter jeg igjen til The Black Keys - The lengths og kjenner åtte år gamle følelser og tanker strømme gjennom hodet og kroppen. Det gir en god følelse. Og jeg hører sangen om og om igjen. Men jeg trenger ikke Myspace nå som sangen finnes både på YouTube og lyrics på Google.

                                                         The Black Keys - The Lengths

                                                                    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.