Sider

tirsdag 28. september 2010

The air is on fire

Jeg tror jeg var 16 år da jeg først ble introdusert til David Lynch. Om det var Muholland Drive, Blue Velvet, Twin Peaks eller Lost Highway som ble mitt første møte er jeg usikker på. Men nysjerrigheten, fascinasjonen og inspirasjonen var tilstedeværende uansett hva man så av Lynch. Og ikke minst måten han tvang seerne til å tenke, filosofere og vurdere som egentlig gjorde at man har lyst til å mislike det han laget.


Nå har regissøren ankommet København med resultat av det han egentlig er utdannet som: billedkunstner. Utstillingen skal være en samling av alle hans verk fra 60-tallet til nå bestående av film, tegning, malerier og lydskulpturer samt et verk laget spesielt for anledingen. 


Jeg har laget meg selv en belønning for dagen, og klarer jeg meg gjennom dagens pensum skal jeg spasere til sentrum for å la meg nok en gang inspirere av Mr Lynch. 




                                                              The air is on fire - David Lynch

1 kommentar:

fintsagt.