Sider

tirsdag 14. september 2010

Kommodekaos

Noen dager ser hodet mitt slik ut. Og da føles det som at verden går mot meg fordi tankene er overalt og ingensteder. Og jeg vil jo at kommoden skal være ryddig. At alle klærne ligger brettet og fint sammen, og gjerne etter fargekoder. Og noen ganger ser jo faktisk kommoden slik ut også; ordens, med fargekoder. Men noen ganger må jeg bare la hodet være rotete og kaotisk. Det er tross alt en del av hvem jeg er. Så får vi lage orden og fargekoder når vi har overskudd til det. Jeg sier til og med til helten at jeg liker rotet av og til. Men det sier jeg kun når jeg prøver å overbevise meg selv om at det ikke ser så fryktelig galt ut som det egentlig gjør. Han smiler og nikker og han vet hva jeg prøver på, så han lar meg gjøre det.

Noen ganger tror jeg oppriktig det  er litt sundt med kommodekaos i hverdagen. Bare for å føle seg enda bedre når man først lager fargekodene og bretter plaggene med brettekanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.