Sider

onsdag 10. november 2010

We are so good together

Jeg vil si vi er de beste. Sammen. Oss to. Vi er best til å le sammen av små ting bare vi kan le av. Og lage historier om naboene som vi ikke kjenner. Og ligge under teppet og se skumle ting og du må holde foran øynene mine. Vi er best i å være hverandre sin trygghet. Vi er best i å lage mat sammen og vi kaller oss et team og vi trenger ikke si en gang hva den andre skal gjøre fordi vi vet hvordan vi skal gjøre ting. Og vi fordeler, og deler og tar og gir.

Og vi er best til å diskutere og ende diskusjonen med barnslige ord som gjør at begge ler av den andre. Vi er best i å stjele dyner og varme kalde føtter. Vi er best til å fortelle hemmeligheter og holde på dem. Til å forstå, men også være kritisk. Vi er flinke til å være glad sammen.

Og vi kan tørre å være lei oss. Du er best til å tørke tårene mine og til å klemme og tør og vi kan det å være stille sammen. Og du er best fordi du koker te og setter koppen på nattbordet til meg før du går på 
jobb. Vi er flinke til å drømme sammen, ville sammen, håpe og tro og tørre. Vi er reisepartnere.  

Vi er flinke til å synge dårlig sammen og høre på musikk og se på videoer. Vi er best til å diskutere reklamer og komposisjoner og farger og budskap og forandring. Vi er best til å utfordre hverandre, til å tørre, til å sykle om kapp, til å ha det koselig, til å ha det fint, og ville ha det bra sammen. Og jeg liker at du kan sjekke under sengen selv om jeg er voksen. Og være tålmodige sammen.

Du og jeg, vi to, sånn vi fungerer sammen, det føles så bra. We are so good together.

1 kommentar:

fintsagt.