Sider

søndag 9. januar 2011

3 ting jeg har tenkt på idag

1. Oslo - København
Idag har jeg tenkt på hvor raskt tiden har gått siden i sommer. For bare et par dager siden falt snøflakene ute på terrassen som lette fjær. De fløy i sakte film før de landet. Hele blokken vår har sett ut som et isslott i det siste. Et isslott laget av krystaller. Og det slo meg idag har det er vinter. Da jeg kom hit var det sommer. Jeg kan ikke tro at seks måneder i København allerede er gått. Føler det var i går jeg og bestevenn lå på en enslig madrass i Oslo; hun på besøk og jeg klar til å flytte. Igjen. Vi hadde sendt av gårde uendelig med esker til flyttebilen og alt som var igjen var en liten kjele vi kunne koke vann i, og poppe litt popcorn i, og en enslig overmadrass vi skulle kaste etterpå. Og der lå vi og så på Sex & The City og snakket om livet slik som jeg og bestevenn ofte gjør. Og jeg husker at jeg syntes da det var merkelig å sende livet sånn av gårde i esker. Men idag tenkte jeg på hvor fint det var å pakke ut alle eskene i København.

2. Jul
Jeg har tenkt mye på at julen var så veldig fin. Og vi var nesten hele familien og over 20 stykker hos farmor og farfar på første juledag og de små sprang runder rundt stuen og kjøkkenet, og noen var nede og så oppsummeringen av året som hadde gått og andre spiste småkaker og drakk kaffe etter middagen i stuen. Jeg satt på kjøkkenet og drakk boblebrus mens tante vasket opp og sang Such a perfect day...I´m glad I spent it with you..Oh such a perfect day. Og jeg husker at jeg bare satt der og tenkte at alt var veldig fint. Og at jeg hadde det veldig fint.

3. Inspirasjon. Og å være heldig.
På fredag var jeg på cafe med et flott menneske jeg egentlig ikke kjenner så godt men føler jeg kjenner ganske godt likevel. Og to, nesten tre timer gikk veldig fort. Og etterpå følte jeg meg så inspirert. Og jeg tror man blir inspirert av mennesker som gir av seg selv, og som oser av positiv energi og kreativitet. Og idag tenkte jeg ble veldig takknemlig for å få denne følelsen av inspirasjon, og få lov til å bli kjent med nye fine mennesker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.