Sider

lørdag 8. januar 2011

Pust.

Sånn der, midt på kjøleskapet henger det. En liten påminnelse, et lite ønske og mitt eneste nyttårsforsett. Veldig enkelt. Veldig fint. Og på den måten skal jeg huske på; å puste. Jevnlig. Rolig. Kjenne pulsen senke seg, kjenne tankene ro seg litt bort, ta en pause, tørre å være borte. Bare noen få sekunder. Kanskje seks sekunder. Puste inn...en...to...tre, puste ut...en...to...tre. Og på den måten skal jeg lære meg å stresse ned, kanskje være flinkere til å konfrontere og å tilgi og bli kvitt og å være ydmyk og sette pris på ro. Stillhet. På samme tid samle opp litt styrke til å tørre, og å ville og å feile.  Men mest av alt ha tid til å la tankene bare flyte. Få balanse, så langt det går. I 2011 skal jeg øve meg på balanse. Og trekke pusten. Ofte.



1 kommentar:

fintsagt.