Sider

lørdag 19. februar 2011

And in the streets we're running free like it's only you and me

Jeg har vært syk i snart to uker. To uker med dyne, hodeverk og feber. Sånn syk at man ikke klarer høre på musikk eller se på tv. Og alt man vil er å være med folk og man ligger der og sverger at hvis man bare blir frisk igjen så skal man lese pensum og redde verden og være et bedre menneske. Og idag fikk jeg endelig beveget tærne utfor døren. Og det har aldri vært så deilig å kunne sykle nedover Godthåbsvej. Luften var så frisk og solen strålte over meg, og alle menneskene var i så godt humør fordi de også kunne lukte våren. Og jeg fikk se min gode venninne Veronika og vi plasserte oss selv rett ved et travelt gatekryss. Der satte vi oss rett ned på en trapp og drakk kaffe og te og snakket om alt. Og da jeg kom hjem satte jeg meg på terrassen og lot solen leke mellom fingrene og jeg tenkte at nå skal jeg lese pensum og så jobber jeg litt med verdens problemene og meg selv litt sånn etterhvert også.


2 kommentarer:

  1. Oi stakkars deg! To uker? Seriøst, jeg hadde dødd! Hadde to dager vi nå, men egentlig ganske kos når man er to om det som har tullete humor av sløvheta i kroppen. Høres ut som det går fremover med deg da, og fortsatt god bedring. Christian dro hjem på ferie i dag. Hva er det du driver med for tida?=)

    SvarSlett
  2. Det er som du sier, nesten litt kos å være syke sammen. Vi kom oss heldigvis ut til Band of Horses på lørdag. For tiden prøver jeg meg på oppgaveskriving og eksamenslesing som fungerer litt dårlig. Hadde vært koselig om dere kom på besøk til København en dag!

    SvarSlett

fintsagt.