Sider

onsdag 2. februar 2011

København-Bergen-Sandnes-Oslo-København

Årets første eksamen kom allerede ti dager inn i det nye semesteret. Heldigvis ble det etterfulgt av tre herlige uker med ferie. Det var akkurat nok tid til en liten Norges-turne det. Fine fjes som jeg ikke fikk sett i julen, vin som skulle konsumeres, oppdateringer holdes, cafébesøk uanngjøres, god mat og fine samtaler. Kunne ikke bedt om en bedre ferie.
Ferien begynte med at jeg fant min nye yndlingscafe på Frederiksberg: Kaffe Lladro.
Vi feiret at Veronika ble ett år visere og at vi var eksamensferdig.
Så reiste jeg til Bergen og Bestevenn for å konsumere vin.
Bergen har så mange flotte folk. Og Stine, Stine, Margrethe, Anne og Hilde er noen av de.
Bestevenn jeg blåste såpebobler hele lørdagen.
Jeg drakk uendelig med gode kopper te gjennom hele ferien. Og denne koppen ble drukket samen med Tonje og en god samtale. Tonje var så fin som hun alltid er og hun skal snart ha baby.
Sandnes var så fint, og det var Stavanger og Tone og Gunni også.
Ifølge Bøker&Børst: Enten så går det bra eller så går det over. 
Spiste masse kyllingsalat.
Så var det Oslo. Og Oslo bestod av fine Andrea som bød på rødvin og nattmat. Og Siri kom på rødvin, og Tonje og Brit ble med på restaurant og Erik skulle helt til Australia og møtte meg på Landromat der vi innførte Popcorn på menyen. Og Andrea tok meg med på Nettverkspils og fest og tur.
Åshild og Mari var også i Oslo og vi snakket om Voss og livet. Og sprang til trikken vi ikke rakk og likvel ble det den beste avslutningskvelden jeg kunne ønsket meg. Så rullet jeg ut av sengen tre timer etter at vi hadde lagt oss for å nå flyet tilbake til København.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.