Sider

onsdag 30. mars 2011

Actually you feel calm and joyful










Tirsdag var en av de fineste dagene på lenge. Ingen eksamenskaos, stress eller tankespinn. Bare koselig, fredelig og fin. Jeg spiste frokost på terrassen med appelsinjuice i stettglass. Syklet til Enghavevej og møtte Hafdis fra Island. Så møtte vi Ingibjørg som snart er grafisk designer og fotograf. Sammen gikk vi på galleri GL Strand. Vi så på bilder av Louise Bourgeois som ble hele 98 år gammel. Hun hadde laget kunst om forholdet mellom mor og barn. Etterpå spaserte vi til Strædet og satte oss på cafe. Der konsumerte vi Chai te med karamellsmak, og sjokoladekaker. På vei hjem kjøpte jeg to makroner; en med bringebærsmak og en med blåbær. Senere på kvelden satte jeg meg ned og bare skrev. En lang tekst om gress og barbeinthet og om å håpe at noe skal skje så hardt at det faktisk skjer. Det tenker jeg å gjøre oftere. Skrive. Og ha slike finer dager.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en superfin dag! :D Kake og chai med karamellsmak fristet veldig kjenner jeg..

    SvarSlett
  2. Slike dager er gooode! Er det så varmt hos dere alt at du kan sitte ute altså? Sykt! Drømmen min og det, ikke å bli så gammel, men å kunne drive mer med kunst når jobb ikke er det viktigste lengre;) Synes jeg ser babyn inni magen på det bildet altså! makroner har jeg faktis aldri smakt, vet ikke om de har det i bartebyen i det hele tatt faktisk.. Hva minner det om? Hmm

    SvarSlett
  3. ♥ - Loved it, it was a very nice day***

    SvarSlett

fintsagt.