Sider

lørdag 12. mars 2011

Feet in the air and head on the ground

Jeg leser pensum mens spotify listen spiller av seg selv. Tenker at vi egentlig, i det store og hele er veldig veldig små. Og med alt som skjer i verden så faller jeg litt tilbake og føler meg hjelpesløs samtidig som jeg forstår at jeg ikke har noe som helst makt over dette. Over noenting. Og det er skremmende, lammende og jeg føler ingenting, alt på en gang. Det slår meg hvor skjørt alt er, og jeg er. Og at vi ikke kan leke Gud om vi så tror det. Og vil det. Jeg slutter å tro at det er noe jeg kunne gjort da, og forstår at dette ikke er opp til meg. På samme tid fylles hjertet mitt med varme og omtanke og kjærlighet til alt der ute. Og jeg vet ikke helt, men liker å tro at det skal redde noe. Og noen. Selv om det ikke gjorde det da jeg ville det som mest. Men et lite hjerte rommer mye, og kan ikke det være i stand til å gjøre forskjell for noe større da?

5 kommentarer:

  1. Åh, jeg ble bittelitt forelska i dette bildet. God helg!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker den rosa koppen. Det er mamma sin gamle tekopp. Den er så stor og god. Og teklypen er fra Lisbeth Dahl.

    SvarSlett
  3. Så fint te-hjerte!
    Jeg går også rundt med jordskjelv og tsunami i hjertet mitt for tiden. Jeg velger å tro at omtanken vår kan gjøre en bitteliten forskjell på et eller annet vis.
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Hoppas du har en toppen Lördag, hoppas du kikar på melodifestivalen? :)

    *Sista chansen* att delta i min Tävling där du kan vinna en märkes Triwa klocka värd 995:- Den avslutas snart. LÄNK - http://sofiahanden.blogg.se/2011/february/tavling-triwa-klocka.html#comment

    SvarSlett
  5. Hoi så reflektert og filosofiske man kan være på en lørdag da! Skjønner godt at man kan føle seg litt liten av og til, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Samtidig så er det så lite som skal til for å gjøre en forskjell, gjøre noen glad og gjøre at man har stor respekt for det rundt seg og setter stor pris på det man har her i livet..

    SvarSlett

fintsagt.