Sider

mandag 21. mars 2011

I and love and you

- Det er noe til deg, inni skapet. Øverste hylle.
Helten ringer fra Stockholm og jobbreise. Jeg har nettopp lagt meg på sofaen men bena hengende utfor. Eksamen ferdig. Det gikk bra. Kick. Rush. Så faller man sammen og merker hvor sliten man egentlig er. Men det gjør ikke noe. For man er ferdig. Jeg reiser meg og strekker fingrene mot øverste hylle og tar først tak i en pose med afrikakjeks. Smiler. Så en boks med cola, en stor plate sjokolade med chilli så et lite kort. Må le av konvolutten. Ja, jeg vet. Jeg blir en bråkmaker når jeg leser til eksamen. Slenger litt med leppa, klær overalt og ser ut som noe eletrisk på håret. Det er verdt in the end. Men det går jo da også ut over andre enn meg selv. Ler av konvolutten igjen. Ja jeg er Lotta i bråkmakergata, ler jeg på telefonen. Ligger i sofaen og spiser afrikakjeks, leser fint kort og tenker at han er verdens beste.


7 kommentarer:

  1. Dere er herlige. Vi gleder oss til aa henge med dere. A & E

    SvarSlett
  2. + grattis med nok en superksamen! flinkis!

    SvarSlett
  3. Så koselig! :D Og gratulerer med overstått eksamen!

    Svar: Veldig dårlig med sushi-spisende mennesker dessverre. Og det er jo litt kjedelig å spise det alene.

    SvarSlett
  4. Herregud så morsomt, herlig og søtt på en og samme tid! Deilig å våkne til live igjen etter at man er ferdig og se ting rundt seg igjen. Kos deg=) Hva skjer fremover nå? Flere eksamner?

    SvarSlett
  5. så heldig du er som har mats :) Og ikke minst så heldig han er som har deg, herlige bråkmakerlotta <3

    Tine

    SvarSlett

fintsagt.