Sider

lørdag 5. mars 2011

Makroner, rødvin og Agnes Obel

På torsdag kom Chiara over til min midlertidige samboer Veronika og meg. Chiara er fra Italia og fortalte oss om alle de gode råvarene man får tak i der. Så laget vi verdens beste tomatsuppe med alle grønnsakene vi fant i kjøleskapet. Vi rørte rundt opphakkede tomater, paprika, champignong, purre, selleri, hvitløk, mais og gulerøtter og hadde litt kjøtt på toppen. Den var bare helt nydelig.

Etterpå åpnet vi den lille pakken Chiara hadde med..
Og oppi der lå det tre makroner med sjokoladesmak.
Vi spiste en hver og det var nesten helt stille da vi spiste fordi ingen av oss har spist noe særlig makroner og alle var nysgjerrig på hva de smakte og hva de bestod av.
Så hadde vi rødvin og ananas og mørk sjokolade. Chiara fortalte meg om den danske artisten Agnes Obel, og nå har jeg lagt til henne i mars-spillelisten min sammen med svenske Laleh. Veldig fin musikk når man skal lese og skrive. Fin torsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.