Sider

torsdag 31. mars 2011

Det är såhär man mår när man hemligheter har

Torsdagsmorgen. Jeg begynner å tenke at jeg kanskje tar denne "hvilkepulsen" litt for høytidelig. Jeg tillater meg å sove lenge, spiser lang frokost, leser magasiner, går på cafe alene, har popcorn i ukedagene og prøver generelt å nyte livet. Og det føles jo så bra. Jeg plasserer knekkebrødet mellom fingrene og blar i magasinet. Konsentrerer meg om øyeblikket. Alt jeg vil når jeg gjør noe fornuftig er å gjøre noe gøy. Og når jeg gjør noe gøy er det kun fornuftige ting jeg burde gjort jeg tenker på. Så nå er det slutt. Nå er det tilstedeværelse som gjelder. Og å være fornøyd med valget som er tatt og nyte tiden når du har bestemt deg for å gjøre noe, istedenfor å bruke tiden på å tenke på alt annet man burde gjort. Det fungerer bra. Jeg lar Melissa Horn spille og jeg tenker at akkurat nå, har jeg det veldig veldig bra.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker Melissa Horn! Ny plante til høsten, og jeg gleeeder meg sånn:)

    SvarSlett
  2. Det er litt vanskelig å finne balansen av og til. Man skal nyte livet litt inni mellom, men man skal ikke nyte for mye.. Tida har aldri gått fortere enn nå når jeg tuller bort dagene mine på alt og ingenting!

    SvarSlett

fintsagt.