Sider

mandag 7. mars 2011

Velkommen til verden

Igår kom en liten prinsesse til verden. Bare litt over to kilo. Sånn bitteliten. Og mammaen var helt rolig og veldig lykkelig. Og pappaen også. Og det føltes så rart å si at jeg ønsket prinsessen velkomment til verden. "Verden" ble plutselig et veldig stort ord og jeg følte alt jeg har gjort og sett og alle mennesker jeg har møtt passerte hodet mitt i enorm hastighet. Jeg ønsker et lite nurk velkommen til verden. Og hun vet ingenting om verden enda, ingenting om hva som venter henne og hva hun skal se. Hun vet ikke hvordan honning smaker, eller å gå barbeint i sommergress. Hvordan det er å smake boblebrus, eller kake som smelter på tungen. Hvordan det er å ha sommerkjole som blafrer med vinden. Eller å gå langs fortauet med småsko. Kjenne solen steke i ansiktet. Sjøen som vasker opp langs bena. Hvordan det er å ta bilder. . Å være glad i noen. Lurer på om hun er glad i noen allerede nå? Kan hun føle kjærlighet til mammaen og pappaen sin? Kan hun føle kjærligheten fra mammaen og pappaen sin? Jeg håper det. Tenk så fint om vi føler kjærlighet fra første stund. Jeg tenker meg at hun gjør det. Lille prinsesse, jeg unner deg hele livet og verden og alle de fine tingene som følger med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.