Sider

søndag 20. mars 2011

WokShop Cantina

Av og til kommer han bort til bordet hvor jeg sitter. Han vet jeg er i dyp konsentrasjon, og han ser pennen arbeide iherdig med papiret for å få en forståelse for det hele. Han vet veldig godt at jeg har sagt nei. At jeg må bli her, ved bordet, helt til det blir mørkt, sammen med tekoppen og den store boken på 617 sider. At jeg kan ikke bli med der ut uansett hvor mye jeg vil. Men han vet også mye annet. For eksempel at jeg er svak for romantikk. Så når helten prikker fingertuppene mot skulderen og spør høflig om jenta vil være med på date på en søndagskveld. Da skal det ikke så mye til før boken lukkes og vi spaserer hånd i hånd nedover Gamle Kongevej inn på den nye restauranten som er kommet. Den har store mørke plater som bord og der sitter vi med minst syv andre vi ikke kjenner rundt bordet og jeg føler plutselig jeg er langt borte fra alt jeg kjenner og befinner meg i en ny og uoppdaget by. Dessuten føler jeg meg langt borte fra alt jeg burde gjøre og det gjør liksom ingenting. Så spiser jeg verdens beste thai suppe med kylling og takker for daten.

3 kommentarer:

  1. Thai - mat er fantastisk! Vi kan laere dere noen triks naar vi treffes neste gang. Vi har jo vaert paa kurs!! juhuu!!

    SvarSlett
  2. Jeg har en sånn jeg også, som skjønner at jeg må dypdykke ned i bøkene, og at da kan jeg ikke komme opp for luft, men han serverer gjerne nye oksygenflasker til meg der jeg er. Men så er han der når jeg kan puste frisk luft igjen, venter og gleder seg :)
    Og nå er det vår, i Oslo og forhåpentligvis i København også, så nå kan vi kose oss i solen med småsko på bena og kanskje tilogmed en iskrem!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg - gratulerer med overstått eksamen, dessuten!

    SvarSlett
  3. Så fint skrevet dette var! Og skulle virkelig ønske du hadde oppskriften på denne, omg lissom;)

    SvarSlett

fintsagt.