Sider

lørdag 16. april 2011

I got the green light, I got a little fight

Jeg lar hånden stryke over dynen som om det er første gang jeg rører ved den. Klokken er såvidt passert seks om morgenen og jeg får ikke sove. Ser lyset allerede begynner å snike seg gjennom persiennene. Katten strekker seg i fotenden og maler som et lykkelig barn uvitende. Det er stille i huset, og det er deilig. Hjemme hos mamma og pappa. Jeg visste ikke at jeg savnet hjemme så mye før jeg kom her. Jeg tror jeg sover og er våken om en annen før jeg til slutt står opp. Henter avisen i postkassen, koker te i stort krus med honning som smelter på bunn. Leser mens musikken danser i rommet. Plasserer meg ved bordet. Trekker genseren opp langs armene. Bøkene ligger foran meg. Jeg vet hvor mange sider jeg bør lese og hvilke oppgaver jeg skal gjøre. Likevel så sitter jeg bare slik og ser på bøkene. De gir meg ingenting akkurat nå. Sakte meg sikkert skyver jeg dem vekk og beveger meg opp på mammas kontor. Fylt av kreativitet, kanskje det gir meg inspirasjon? Jeg studerer rommet nøye. Og beveger meg til slutt til bokhyllen. Her blir jeg sittende. Foto bøker, inspirajsonsbøker og fashion fra 80-tallet. Jeg blar og blar og leter frem til den ene boken etter den andre. Nå. Dette. Dette liker jeg.







1 kommentar:

  1. Godt å være hjemme=) Jeg drømmer om å få et sånt rom som din mor en gang. Et rom hvor bare malersakene kan stå fremme. Klart når jeg får et snev av inspo over meg og vil dra noen raske strøk over lerretet.. Hils så mye og kos deg i påska=)

    SvarSlett

fintsagt.