Sider

tirsdag 31. mai 2011

I gotta lot of love in my heart

To damer passerer og lukten av solkrem slår mot meg. Jeg nærmest snur meg idet de passerer for å konstatere om det virkelig var den lukten. Lukten av sommer. I gatene settes grønnsaksboder og skilter ut. Cafeene åpner vinduer og dører og plasserer stoler langs solveggen. Mennesker har allerede forflyttet seg ut for å nyte sol og vin og klokken har såvidt passert 10 på formiddagen. Det er tirsdag. København viser seg fra sitt nydeligste. Jeg elsker denne byen. Det er så varmt at vinden som slår mot meg mens jeg sykler føles som en velsignelse. Jeg får en følelse av å være i sydligere strøk mens jeg beveger meg i åpne tær og sommershortsen på. I Frederiksberg Have møter jeg Hafdis. Hun er så herlig. Så avslappet, og vi ler så mye. Rundt oss sitter hundrevis av mennesker og griller og leser magasiner. Det er som hele byen har tatt ferie til ære for solen. Og vi snakker om hvor deilig alt er. Akkurat nå, her, idag. København, du er så vakker.

3 kommentarer:

fintsagt.