Sider

torsdag 2. juni 2011

All of the lights

Gatene tetter seg, jeg må smyge meg mellom menneskene og rundt skjer alt i høyt tempo. Gatene danser. Musikken spiller fra alle vinduer og hushjørner. Man dulter borti fremmede, sier unnskyld, går videre, smiler. Ser kjentfolk. Vi klemmer. Står utenfor, midt på gaten og danser. Vi drikker øl som vi har i plastikkposer. Dj´en spiller høyere. Alle synger med. Til og med de som sverger til La Fonatine i helgene synger med på hiphop og pop sanger. De kan ikke tekstene og gjentar bare det de andre synger.

Tonight, let´s enjoy life
I don´t care what they say
All I care about is tonight
I want you to stay
I want you tonight
I want you to stay

Vi går på islandsk pub slik vi alltid gjør når jeg er med Hafdis. Islendingene er så avslappet, de legger fra seg tingene overalt. Forstålig også da at det er her det forsvinner mest fra lommene. Men jeg liker stemningen. Og det er farger i hele rommet. Ingibjørg tar bilder med Holga kameraet sitt. Samme sang spiller ute på gaten. Vi trekker frisk luft og ser at det rigges enda flere høytalere. Vi sier farvel og jeg tar metro sammen med Viktor. Han er fra Hellas. Stilig fyr. Vi reiser til Cathrine, der er det stearinlys i bakhagen og de drikker rødvin. Noen går på kiosken for å kjøpe kasser med øl. Sånn gjør man her i København, midt på natten. Og langt borte hører man duren av musikk som fortsatt spiller. Og noen synger med, selv om de ikke vet de eksakte ordene. Men det gjør ingenting. De får sagt det de ville si. 


tonight i will love love you tonight

give me everything tonight
for all we know we might not get tomorrow
lets do it tonight
i will love love you tonight
give me everything tonight
for all we know we might not get tomorrow
lets do it tonight
lets do it tonight

2 kommentarer:

  1. Hvorfor kan ikke jeg bo i CPH?
    Dette høres helt fantastisk ut :)
    Nyt det :)

    SvarSlett
  2. Prøver å krysse alle kroppsdeler for at denne tilværelsen også kan bli min :)

    SvarSlett

fintsagt.