Sider

torsdag 30. juni 2011

Hjärtar dams sista sång



Jeg har spist lang frokost idag. Sånn frokost der man fyller på koppen med te flere ganger og lar honningen smelte på bunn før man drikker den. Jeg har lest papirutgaven av dagens avis, og bladd gjennom gamle utgaver av Magasinet for å lese portrettintervjuer. Mamma og pappa har spart noen utgaver. Så langt liker jeg portrettet med Jahn Otto Johansen best. Herlig befriende. I tillegg har jeg lest de første sidene i min nye bok mens jeg hørte på Billie Holiday. Og så har jeg skrevet lister. Det er lenge siden. De siste ukene i København fløy avgårde og hadde ingen struktur. Døgnet ble snudd på hodet og alt skjedd i et tempo der jeg ikke hadde kontroll over noe som helst. I tillegg skulle jeg leve livet, være spontan og gjøre alt som falt meg inn. Det gikk så som så. Jeg forstår at alt er mulig, men det meste trenger et mål og struktur over seg. Det er ikke nødvendigvis å sprenge grenser som er veien til lykke. Men det er forståelig at man prøver seg på den måten.

Jeg har skrevet to siders liste over ting jeg skal se og gjøre i New York. Jeg skriver tidsplanen som om jeg bare har noen få dager der, men jeg begynner å innse at jeg skal ikke bevege meg bort fra New York før i februar. Det er litt vanskelig å forstår helt enda, men liekvel en deilig følelse å vite at jeg faktisk har god tid og kan bli kjent med byen og jeg får mulighet til å danne mine egne vaner; finne frem til små cafeer, benker i parken, og favorittsteder.

1 kommentar:

  1. fint aa skrive slike lister foer man drar til steder, saa lenge de ikke blir for lange og ikke gir rom for impulser.

    SvarSlett

fintsagt.