Sider

mandag 6. juni 2011

love-locks







På Islands Brygge er den en bro der der kjærester går sammen for å feste en hengelås inngravert med navnene sine i rekkverket. På den måten erkjenner de sin evige kjærlighet til hverandre. Jeg har hørt mye om denne kjærlighetserklærngen før men visste ikke at det fantes også her i København. Og selv om det mest sannsynlig stammer fra kinesisk kultur, er konseptet spesielt utbredt i Italia, og kanskje enda mer spesifikt i Firenze (som også desidert er en av mine favorittbyer), og har vært det det siste tiåret. Men jeg har også hørt at etter den italienske forfatteren Frederico Moccia ga ut boken I want you vokste antall hengelåser i et uendelig tempo da mennesker kom fra hele verden for å gjøre det på spesfikke steder i Italia. Jeg synes det er et fint hvordan man låser den sammen og kaster nøkkele, og jeg fikk lyst å lese meg gjennom hvert navn og dato på alle låsene langs broen her i København. Jeg undrer hvilke historier som ligger bak, hvor er de nå disse menneskene, og føler de det samme som de gjorde da de låste den.

2 kommentarer:

  1. Så koselig og ikke minst fint å se på! Likte virkelig denne ideen. Det finnes lignende bruområder her i Trondheim så kanskje vi skulle starte opp her også?;) Henger dere der nå eller? Du burde nesten lage ei liste over favorittstedene dine etter hvert, ettersom du er så bereist!

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint, sånn vil jeg også gjøre sammen med kjæresten min! :D

    SvarSlett

fintsagt.