Sider

torsdag 23. juni 2011

RATHER BE LONELY

"Hello mum and dad, thing's are about to change. I like to come and see you but it's my holiday. I just found man, and I think that he can be the one for me." Morten Abel - Rather be lonely


- Ikke gråt da. Du får meg også trist. Ikke vær lei deg.
Han klapper meg lett på skulderen og jeg ser bakover i taxivinduet der to livreddere vinker. Tårene triller ufrivillig og jeg hikster som om ingenting kan noen gang endre på dette øyeblikket. Følelsen av å dra fra alt. Alle. Nå når jeg fant mitt sted, min ro. Taxisjåføren skjønner ikke selv om jeg prøver å forklare.
- Jeg synes bare det er så fryktelig trist å dra fra dette. Fra København.
Svarte striper nedover kinnet. Klokken er halv seks om morgenen. Gatene lysner opp og morgendagen reflekteres i vanndammer fra nattens uvær. Bakeriene åpner. Fire timer senere forlater jeg København. Og jeg savner byen allerede før flyet letter.

3 kommentarer:

  1. Åh. <3 til deg! Jeg håper det er minst like fine eventyr som venter deg.

    SvarSlett
  2. For en nydelig beskrivelse.
    ....og som jeg har sagt, CPH venter. Om et halvt år er det et taxisjåfør i NY som trøster, mens du prøver å forklarer. I promise!
    ps: utrolig flott bilde av deg.

    SvarSlett
  3. I miss CHP - I miss you!***

    SvarSlett

fintsagt.