Sider

søndag 19. juni 2011

Since the return from her stay on the moon

Igår kveld, på vei mot skolen i sko med åpne tær, falt himmelen sammen og jeg måtte søke ly på et vaskeri mens jeg så hvordan gatene ble skylt bort. Vaskeri er veldig vanlig her i København. Kanskje generelt også i Danmark, det vet jeg ikke. To unge jenter satt på toppen av en vaskemaskin, de hadde fletter i håret,  med innspill av fargerike tråder. De hvisket slik venninner gjør. På en stol rett foran meg satt en stor eldre dame. Hun så på meg, nikket og smilte så stort at man skulle tro det var alt annet enn regn utenfor. Jeg smilte forsiktig tilbake og satte fra meg vesken. Radioen spilte Train - Drops of jupiter.  Did Venus blow your mind? Was it everything you wanted to find? And did you miss me while you were looking for yourself out there. Jeg ser på bilder fra fredag. Spontan kveld med taxikjøring, dansing, spising av popcorn på en bortgjemt bordega på Nørrebro. Feiring av Island sin uavhengighetsdag, taxi til Kødbyen, snek i toalettkøen på Jolene. Vaiet med flagg. Drakk billig øl på flaske. Veij Veij.

Regnet har gitt  seg, jeg trekker jakken over hodet og løper til videre til skolen. Bedre humør. Vi ropte Veij Veij hele fredagen, jeg vet ikke hva det betyr engang men det klinger bra. Veij Veij!


2 kommentarer:

fintsagt.