Sider

torsdag 9. juni 2011

Vårens vakreste jenter






Idag kommer Vårens Vakreste jenter på besøk. Gud som jeg har savnet dem. Det er over ett år siden vi reiste sammen, sov sammen, lo sammen, var sammen hver dag i tre måneder. Og så plutselig var det slutt. Plutselig var vi i tre forskjellige byer igjen, og jeg husker jeg syntes tempoet gikk så altfor fort i Oslo og alle var så travle og spaserte så demonstrerende. Og bare vårens vakreste jenter kunne forstå for de hadde det på samme måte. Jeg husker at jeg ville være ute hele tiden, helst gå, og spasere, og sitte på cafeer  og prøve nye ting og aller helst utfordre kropp og sjel fordi jeg følte meg så priviligert som fikk lov til å leve dette livet. Og det tenker jeg fortsatt. På den måten presser man seg selv og når nye grenser, bare fordi man kan. Det er et privilegium det også, å ha muligheten til det. Og vi passet så inderlig bra sammen oss tre, på tur. Vi hadde en diskusjon på tre måneder, og det var om vi skulle kjøpe ny solkrem eller ei. Det ble med det. Jeg gleder meg til å få oppdateringer som ikke er over telefon, eller sosiale medier eller Skype, men som bare er her og nå. Gleder meg til å se vakre Elin, med sitt varme hjerte og gode omsorg og høre alle de fine musikktipsene hun bærer med seg. Og flotte Line som hjelper meg å bestemme meg når jeg synes valgmulighetene er litt for like, og som lytter og gir råd.
Ingen, kan være på tur som oss.

1 kommentar:

  1. Så koselig! Gode venner er noe av det fineste som finnes <3

    SvarSlett

fintsagt.