Sider

torsdag 11. august 2011

The Highline



Igår kveld var Marie Louise og jeg i Meatpacking District. Jeg hadde tidligere på dagen vandret rundt i nydelige Highline som åpnet tidligere i år. Det er en gammel jernbanelinje som har vært stengt i over 20 år. Det vokste over med planter og søppel og først i 2006 bestemte de seg for å rennovere den. Med andre ord; langt over gateplan går altså en lang togbane bestående av gress, planter, benker, sildrene vann og små koselige cafeer. For ikke å snakke om de koselige is-barene. Det er helt nydelig der og man kan ligge på solsenger og lese bøker. Vi var også innom en salsakonsert i parken før vi heller satte oss ned med musserende rosevin. 

Jeg merker allerede etter å ha vært i Meatpackingdistrict bare noen ganger at jeg virkelig liker området. Det har Chelsea Market hvor man kan kjøpe alt fra utenlandsprodukter, små cupcakes, bakevarer, fersk frukt, samt det er små cafeer og nisjerestauranter der inne. I tillegg består området av spisesteder, litt dyrere designerbutikker  og utsetseder. Det var her helten og jeg satt på takterrassen siste kvelden og så solnedgangen. Virkelig et flott område som må oppleves.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.