Sider

torsdag 18. august 2011

Modern art = I could have done that + Yeah but you didn't



Idag var jeg på New Museum of Contemporary Art som ligger ved Bowery/Prince street. Jeg elsker at New York byr på de store kommersielle utstillingene, på samme tid som man kan komme forbi noen helt tilfeldig i en bakgate. Kunsten er overalt her, i alle mulige uttrykksformer. Bygningen er ikke mange årene gammelt og jeg syntes nesten bare museumscafeen i seg selv var verdt å gå der. Mennesker satt og leste i bøker, spiste cookies og drakk kaffe. Utstillingen i seg selv var ikke min type «kunst» men den gjorde sterkt inntrykk og omhandlet kommunismen, fra begynnelse til slutt.

Imorgen skal alle oss jenter ut i Meatpackingdistrict. Jeg liker å tro det blir en sånn liten farvel-fest siden jeg reiser til Norge på lørdag. Stas blir det uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.