Sider

onsdag 17. august 2011

Popcorn på amerikansk vis


De som kjenner meg godt vet at jeg kunne spist popcorn til alle døgnets måltider. Jeg elsker_helt_enkel_lettsaltet_popcorn. Det skal vise seg å være litt av et prosjekt her i USA. For det første er det nesten umulig å finne saltet popcorn. Alt har smør på seg. Heldigvis kan man velge med eller uten smør på kinoen.

Idag var jeg innom å kjøpe popcorn på et nydelig marked som ligger ved Broadway/Prince street. Her kunne man altså velge mellom popcorn sammen med ingefær, popcorn med pistache, cheddar, sort trøffel, kokosnøtt, karamell og alt annet mellom himmel og jord man måtte ønske. Det er vanskelig å forstår at noen vil ødelegge den gode salte popcornen, men uansett hvor utrolig det er synes jeg også at det fint beskriver landet og aller mest staten vi befinner oss i. I New York, har de alt. Alt. Og alle type mennesker. Man kan finne de utroligste ting, og utvalget er stort og bredt uansett hva det gjelder. Og menneskene er alt fra A til Å. Man trenger aldri være redd for å skille seg ut her, eller prøve noe nytt. Alt er tilstede, alt er lov, alt er godtatt. Jeg liker det.

Men, popcornet mitt forblir nok slik jeg liker det aller best, helt enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.