Sider

tirsdag 16. august 2011

THE SPOTTED PIG




Idag gikk jeg langs hele Lexington Avenue fra toppen av Central Park nedover i nesten seks timer. Tiden flyr fordi det er så mye å se; så mange mennesker som passerer, bygninger, små cafeer man vil prøve, butikker man vil kikke i, noen som stopper opp og snakker og forklarer, plutselig så finner man seg også bare stående og se utover gaten full av mennesker og liv. «Dette er New York» tenkte jeg.

Så sendte jeg avgårde en melding for å høre om noen av jentene var med til Greenwich Village for å spise. Og det var de. På en tirsdag. Lille lille lille fredag kalte Marie Louise det. Så møtte jeg henne og Line2 på The Spotted Pig; en bortgjemt liten restaurant, med liv og røre av mennesker, musikk og mat overalt. Vi måtte vente en stund på bord så da bestilte vi Cava ved den uhøytidelige baren. Maten var kjempe god og jeg skal der garantert igjen. Vi bestilte blant annet en kjempe stor tallerk med Shoestring Fries. Nam! På hjemmesiden deres står det blant annet under dresskode: Absoultely none. Dette synes jeg forklarer stedet utmerket. Restauranten ligger på 11th street og Greenwich.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.