Sider

tirsdag 4. oktober 2011

«I evighedens perspektiv»

Man kan vel unne seg en liten gave etter å ha fullført sitt første halvmaraton? Steve Madden fikser det lett. Aldo hjalp foressten også til med det igår. Dessuten kommer M på fredag og det er klart jeg vil stase meg litt opp.

Idag har jeg vært hos frisøren og plutselig rakk ikke håret lenger enn til litt under skuldrene. Jeg vil alltid ha langt hår og sparer som en gal og hamstrer extensions men jeg har nå innsett at fordi jeg har mye fall og krøller så ser det faktisk mye finere ut når det ikke er så langt og tungt. Deilig var det også. Blow drying er også en egen kunst herover; mange booker tid bare for å hårføne håret til spesielle anledninger. Og etter å ha blitt fønet frem til en feminin 50-talls frisyre forstår jeg lett hvorfor.

New York kryr av anledninger til å skjemme bort seg selv så jeg prøver å tenke at gjør man en god innsats på arbeid eller bare gjør unna litt hverdagsoppgaver er det så utrolig deilig å unne seg selv litt ekstra etterpå. Og når det er så billig som her så er både hårføning og manikyrer lov å unne seg når som helst i uken. Tiden går så fort her i New York at man skal også passe på å nyte de små øyeblikkene, og tørre å bruke tiden på å bare slappe av, fjolle, le, spise godt, se på mennesker, bruke tiden på seg selv og tørre å waste time selv også her i eplet. Tross alt:

«I evighedens perspektiv er øjeblikket som et liv»

3 kommentarer:

  1. Det hørtes deilig ut! Jeg sparer også, men innerst inne tror jeg nok at jeg liker det litt kortere :) Og det er viktig å skjemme seg bort! Og enda viktigere med belønninger for en god innsats, du hadde absolutt fortjent det! :D

    SvarSlett
  2. OMG! Elsker elsker elsker skoene!

    SvarSlett

fintsagt.