Sider

lørdag 1. oktober 2011

This one’s for life

Jeg ligger i sengen min og hjertet pumper selv om det er nesten tre timer siden jeg kom hjem. Jeg sa jeg skulle gjøre noe crazy denne lørdagen, og det har jeg også. Torsdagskveld bestemte jeg meg nemlig for å løpe halvmaraton idag. And so I did. Jeg er så stolt av meg selv, og det er et rush av adrenalin som pumper gjennom kroppen min. Det er det stiligste, vondeste og mest fantastiske jeg har gjort. Line V. meldte seg på for en god stund siden og har vært min coach de siste to dagene og fortalt hvordan jeg bør spise og forbrede meg mentalt. Hun har vært fantastisk og løp sitt andre halvmaraton på tiden 2:16. Jeg løp inn bak henne på 2:30 og jeg begynte bare å gråte da jeg kom i mål da hun klemte meg.

Halvmaratonet het «Grete’s great gallop» og var til ære for Grete Waitz som døde tidligere i år etter mange år i kamp mot kreften. Det er hennes bursdag idag og også til ære for henne og innsatsen hun gjorde også da hun ble syk. Jeg fikk hilse på Jack Waitz som har vært hennes støttespiller, venn, ektemann og trener i alle år. Fantastisk mann. Da jeg løp tenkte jeg på både farfar som har hatt kreft, min tante som hadde brystkreft, mamma sin venninne som gikk bort og min aller beste vakre Ingvild som døde av kreft for to år siden. Da jeg løp kunne jeg ikke slutte å tenke på hvor takknemlig jeg er; for at jeg kan løpe, gjøre dette, utfordre kroppen min, samarbeide med kroppen min og  kjenne styrken fra mitt indre og ytre. Det er bare en helt fantastisk følelse. Jeg er virkelig takknemlig for livet.

3 kommentarer:

  1. Så flink du er! Ordentlig imponerende. <3
    I dag har den rosa sløyfe-kampanjen begynt, og jeg har støttet dem i år også, for saken som er så viktig for meg. Det er fint å kunne gjøre noe.

    SvarSlett
  2. Snt det er fantastisk å støtte en god sak? Vi må aldri slutte å gjøre det. Ha en nydelig aften.

    SvarSlett
  3. Flinka! God grunn til å være fornøyd med deg selv! :)

    SvarSlett

fintsagt.