Sider

lørdag 26. november 2011

Good morning baby

Det er noe helt spesielt med lørdagsmorgen i denne leiligheten. Det har det vært så lenge vi har bodd sammen. Noen drar tidlig, andre blir. Liker best når alle blir. Jeg og Line F står som regel sakte opp, koker te, har dørene åpne, spiller musikk for hverandre. Er stille sammen, ligger i sofaen sammen med et hav av dyner, koker mer te, lager popcorn når klokken er blitt akkurat så mye at vi synes det er greit. Så knekker vi opp Blackcurrant sjokolade. Og popper mer popcorn. Jeg prøver å forklare Line F om hva Skinny Love handler om, og Good morning baby og The Quiz. Det slår meg at kanskje sangenes betydning er større for meg fordi de er hørt i min kontekst. Men jeg forklarer videre. Og vi skimter bort på de gule bladene i Central Park. Så løper vi der og blir fri for tanker. Og Line V har nok løpt lenge før oss. Vi kommer hjem. Vi spiser masse mat og skjærer sitron til vannet. Så popper vi enda litt mer popcorn. Og så, starter dagen. God morgen New York.

See the stars and all the planets
Fly the great wide world and have it all
Yeah better get a ticket better get in line
I’m praying now for a beautiful weather
Take a car and drive forever but I’m 
Only ever sitting at the traffic light
And all the world to see is too much
Sometimes for me
Good morning baby

Bic Runga - Good morning baby

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.