Sider

lørdag 26. november 2011

The lenghts






Jeg får ikke nevnt ofte nok hvor høyt jeg elsker New York. Gatene er så uendelige, mangfoldet, stemningen, livet, musikken, lydene, menneskene. Hver dag skjer det små ting jeg bare vil fange og huske for alltid. En mann jeg snakker med i kiosken, eller personer jeg observerer i subwayen, verdens dyreste popcorn jeg kjøper på marked som smaker paprika, gamle lp plater de selger langs gaten ved Bleecker street og hvordan personene behandler det skjøre pappen med livet. Jeg hadde aldri trodd at New York skulle være så autentisk. Hver lille lyd, bevegelse, opplevelse, menneske; alt lagres. Og Orchard. Den lille cafeen på hjørnet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest der, skrevet, lyttet til musikk, drukket rødvin, drukket flasker med cava sammen med gode venner, vært stille sammen, og prøvd minst syv ulike ting på menyen. Som idag. Orchard er mitt holdepunkt her, mitt møtested med meg selv og min base. Og jeg vet, med sikkerhet, nå, at hver gang jeg hører The Black Keys - The lenghts, vil jeg tenke meg tilbake akkurat dit, på trestolen, med rødvin, te, alene eller sammen.


But in the end,
know that you got nothin to lose,
nothin to lose

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.