Sider

mandag 19. desember 2011

Butterflies all havin' fun you know what I mean

Se hva som ventet meg på kontoret. For en fin start på mandagsmorgen! Det er Beate, vår online manager som har kokkelert på kjøkkenet. Veldig stas. Kalenderdager krysses av i en fart jeg ikke klarer holde følge med. På torsdag var vi på julebord med Norwegian American Chamber of Commerce. Som videre endte med cocktails på The Standard. Fredag var det julebord på kontoret med skandinaviske julesanger, mat og vin og kvelden ble avsluttet med gullbånd rundt håret og Abba fra cd-spilleren. Lørdag møtte jeg fine Marie som ankom NY med sin bedre halvdel...og 15 av hans familiemedlemmer. Vi rakk shopping, en dose vin og mat og en etterlengtet gjenforening før de dro til Costa Rica hvor de skal feire jul. Søndag møtte jeg Erik som har studert nord-vest for New York, han hadde pakket bagasjen klar og vi hadde et last supper før han dro til flyplassen. Vi spiste på le Pain Quotidien som fra nå av blir mitt nye favoritt-lunsje sted.

Det er merkelig det her med hvordan mennesker kommer og går. Slik er jo livet, sånn er det jo alltid. Men det er noe spesielt her i NY. Tempoet har en annen klang. Man står helt i ro og kikker ut og likevel forandrer alt seg på et øyeblikk. Konseptene, menneskene, følelsene, bygningene, skyene. Og så var det jul og jeg er sikker på at Central Parks blader er de eneste i hele New York som har frøset i tid.Og Nina Simone spiller meg i søvn og jeg tenker jeg er enig. Feelin' good.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.