Sider

tirsdag 13. desember 2011

Lucia

Wasa knekkebrød med hummus. Blåbær i kaffekrus. Printer ark. Sitter over computeren. Ruller med stolen. Rachel flytter inn på kontoret. Vi tar heisen ned til den lille kiosken og kjøper omtrent alt han har. Tar heisen opp. Skriver enda mer. Spiser flere blåbær. Sender mail med ML. Becks har bursdag. Drikker smoothie. Line kommer inn og vi snakker om kroppen forteller oss og mat og onsdagshygge imorgen. Knytter skoene strammere. Spaserer med hansker og røde kinn i kulden langs 41st street. Er på Internatioanl Center of Photography. Kjøper en bok og får en mailadresse. Tar subway fra Bryant Park. Kjøper rød leppestift på Sephora. Og tenker at mannen som hjelper meg nok tenker at denne dama, kan virkelig ikke sminke seg. Han står jo så nært. Avstand. Ler av alt han sier så mye at jeg får rød leppestift på tennene. Prøver sorte bukser i fire butikker og får en bekreftelse på hva Amerika har å by på mat-messig. Kommer hjem. Line V har endelig kommet hjem fra Danmark og lagt tre bokser makrell i tomat på sengen min. Jubel. Vil vekke henne men hun sover. Line F har lagt frem popcorn fra kinotur igår. Gulvet i leiligheten knirker. Jeg spiser matpakken min fra kjøleskapet som jeg glemte idagmorges. Leser syv sider i Lula før jeg drar verdens største dyne tett opp til nesetippen og tenker at jeg aldri hatt en sånn Lucia som det her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.