Sider

tirsdag 10. januar 2012

The Grey Dog



Det skjer ikke så veldig ofte, for som regel her i New York har jeg planlagt hvor jeg skal gå og hvor jeg er på vei. Men da Mats var her spaserte vi bare langs 16th street fra West Village mot øst. Og plutselig rett der foran meg lå en cafe. The Grey Dog. Ned noen få steintrapper, litt mørkt, litt gjemt, men jeg bare visste jeg måtte inn. Og alt der inne kalte på meg med den avslappende stilen, knirkende gulvet, fin mix av nye og gamle møbler. Still deg i kø, betal for maten finn et bord, vann i plastglass, The Black keys på høytalerene. En gigantisk kopp med te og honningen danset i vannet. Jeg koste meg sånn, helt perfekt. Og de er kanskje de beste; de der cafene som bare dukker opp ved en kjellertrapp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.