Sider

onsdag 8. februar 2012

Charles&De



 




Idag har jeg spist lunsj med Tonje på Charles & De. Jeg kan ikke tror det er hele ni år siden Charles Tjessem vant Bocuse d’or og ikke lenge etter startet restauranten i Sandnes. Når man bor mye borte, og i lengre perioder som jeg har er det alltid noe spesielt å komme hjem. Det skjer hele tiden forandringer i byen og den har blitt så fin. Solen skinte over bryggen ved biblioteket og det bygges langs sjøen og restauranter og cafeer popper frem i gatene. Jeg liker det. Og jeg liker Charles & De.

Vi drakk ingefærte med sitron og honning, bestilte tapas tallerken med scampi og oliven og ost og pesto og alt som er godt på en gang, sammen med en tallerk av sashimi. De baker brød på restauranten og man kan forsyne seg så mye man vil. Vi pratet om mennesker vi har, og har hatt, i livet. Og vi pratet om kjærligheten og voksenlivet og honning. Tempoet i New York har vært så hurtig at jeg først nå ble minnet på hvor mye jeg har savnet jentene her i Norge. Fine folk i livet er et privilegium. 
Og god mat. 

1 kommentar:

  1. Har dere avtalt antrekket, jenter? Søte var dere ihvertfall som vanlig :) Hilse Tonje!

    SvarSlett

fintsagt.