Sider

søndag 19. februar 2012

PLENUM











Klokken 13.42 våknet jeg. Over 12 timers søvn og kroppen føltes fortsatt som den hadde vært gjennom en slåsskamp. Men alt man vil når man er syk er frisk luft og frihet så da tok jeg på meg den store jakken som jeg elsker og sjerf og lue og votter; så spaserte vi stille og rolig langs Falkoner Alle, forbi sykkelbutikker og små frisørsalonger og utkledningsforettninger. Helt til vi kom til Nørrebro Runddel. Og så gikk vi videre til St Hans Torv der alle de koselige cafeene ligger. Og da går man forbi bruktbutikker med VHS kassetter, og sånne klesbutikker jeg aldri har vært inni, og små grønnsakshandlere. Jeg elsker det, og solen smakte så godt. Mats tok meg med på Plenum som ligger midt på St Hans Torv. En sånn cafe som man bare vet man elsker med en gang man trer innenfor; murvegger med sitater, knirkenede skeive trebord og cola servert på glassflasker med sugerør. Vi spiste sandwich og salat og drakk hele tre cola flasker og satt på cafeen i mange timer før vi tok bussen hjem til Frederiksberg med sjokolademelk under armen. Ingenting slår frisk luft og frihet og god mat og godt selskap i København på en søndag. Selv ikke boller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.