Sider

torsdag 11. oktober 2012

CHAPTERS


Denne morgenen er slik jeg har drømt om de siste månendene. En sånn morgen som starter frivillig kl 8. Hvor solen sniker seg inn mellom persiennene og Cat Power spiller mens man leser bok, drikker te og planlegger kaffe i solen i København. Jeg er like ved å avslutte et kapittel i boken min.

På bordet i stuen ligger rødvinsflekker som vitner om gårsdagen. En optimal onsdag når man feirer sine siste uker som student. Jeg vet ikke om det er fordi et nytt kapittel starter, nok en gang, men jeg får en sånn følelse av at alt bare faller på plass akkurat idet jeg skal til å forlate det. Dette skjer hver gang. New York var aldri så bra som de to siste ukene før jeg flyttet derfra. Solen varmet mellom avenuene, menneskene ga en helt annen mening og hjertet fyltes daglig opp av autentinske omgivelser. Til og med Oslo, og Bergen ga mening dagene før jeg dro. Alt falt på plass. Og da jeg satt på cafe i Melbourne ville jeg trekke tilbake hver gang jeg hadde sagt «jeg vil hjem» og «jeg savner hjemme» fordi Oseania føltes slettes ikke så langt borte allikevel.

Jeg tror de gjør det med vilje, disse byene. Får meg til å falle for dem på den måten. Kapitler avsluttes enten jeg vil det eller ei. Det eneste jeg vet er at det alltid venter nye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.