Sider

onsdag 12. desember 2012

IF THESE STREETS COULD SPEAK








Idag ringte en dame og sa åh ja vi må bare møtes i Notting Hill ikveld, skal vi ikke? Jo, ja det ville være hyggelig. Og mannen som arbeidet på undergrunnen igår gikk fra vakten sin for å vise meg vei hvor jeg skulle spise juelgrøt med 20 norske jenter. Plutselig var snart to uker gått og man hopper på et tog eller en undergrunn, setter pekefingen på kartet og ja, prøver oss på dette området. Det er fortsatt tusen ting vi skal oppdage i vår nye by, men den begynner allerede å føles som hjemme. Julepynten som føltes overdådig føles nå bare så vakker, og det komplisete kartet er erstattet med bare nysjgerrighet. Vi har spist brunsj i Covent Garden, ledd av folkekaoset i Oxford Street, drukket kaffe og kjøpt lokale aviser. Jeg har funnet min faste cafe, og sitter der med skrivebok og telefonen og blir venn med de som jobber der. Om en uke reiser jeg hjem på juleferie, og det er kanskje litt tidlig å si, men det er et bra tegn, for jeg tror jeg vil savne London allerede da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.