Sider

søndag 2. desember 2012

LONDON//FIRST WEEKEND









London er virkelig flott nå; julelysene ved Sloan Square brer seg utover hele Chelsea. Og broen over til Battersea er prydet med lyskuler som nostalgisk nok minner om New York. Igår tok vi undergrunnen til Shoreditch og Brick Lane. Det var yrende folkeliv på tross av kulden. Vi delte flere småretter på en inidsk restaurant før vi drakk øl på en tettpakket pub. Det ble en bra første-dag for Mats i vår nye hjemby.

Idag dro vi til Clapham Junction, et lite sentrum ikke langt fra der vi bor, med cafeer, restauranter og butikker. Vi spiste på en cafe som het Babel. Cafeen var fylt av ulike lamper i hele taket og da vi kom inn fikk vi hver vår gammel bok der menyen gjemte seg i midten. Vi snakket om de to årene vi har foran oss i London, alt vi vil se og gjøre. Alle muligheter og utfordringer vi vil møte på. Og som vi gleder oss. For om vårt opphold startet med lamper som himmel og en meny gjemt i en gammel bok; så kan jeg ikke vente på resten.

1 kommentar:

  1. Jeg er en fan av bloggen din, jeg liker bildene dine og hva du deler, jeg synes det er veldig interessant at café jeg gikk for å spise og svært original fra bøkene inneholder menyen.

    Selv om det ikke alltid kommentere, jeg virkelig følge deg.
    Unnskyld språket mitt ...

    Hilsener og takk for deling: D

    SvarSlett

fintsagt.