Sider

torsdag 24. januar 2013

WHIMSICAL AESTHETICS


Jeg våknet så tidlig idag av trafikken utenfor og fikk ikke sove igjen etterpå. Jeg tror uansett hvor i London man ender opp å bo, vil man alltid kunne føle man bor i en storby. Byen sover aldri helt, og jeg synes det er noe betryggende over det. Selv om jeg har gått drastisk til verks med innkjøp av interiørblader (for å finne inspirasjon til å bli kvitt IKEA-katalog-hjemmet), så kunne jeg ikke la være å stikke tærne langt under dynen og lese enda et portrettintervju i Lula. Noen elsker det grafiske, bildene og komposisjoner i magasiner, jeg elsker å lese. Intervjuene, artiklene, featuresakene. Jeg forsvinner helt og holdent inn i  i denne verdenen skapt mellom to personer, av spørsmål, svar og refleksjoner. Da jeg var liten klippet jeg ut bilder fra magasiner, scannet de på pappa sin pc og limte de inn i worddokumenter og skrev lange, imaginære intervjuer. Og i mer voksen alder slapp jeg da å scanne bilder og finne på intervjuer, og kunne heller gjøre det i virkeligheten. Som foressten er enda bedre. Lula er proppet av slike tekster, og jeg elsker det. Men noe annet som er fint for meg, og IKEA-hjemmet vårt, er januartugaven av Harpers Bazaar som har en artikkel om Leith Clark, Lula sin redaktør, med bilder fra hennes hjem i London, fylt av inspirasjon og interiørtips. Det står at hennes hjem er «whimiscal aesthetic», og uten at jeg helt vet hva det betyr tror jeg hjemmet vårt hadde hatt godt av en dose med nettopp det. Møbelmarked i Shoreditch, vi sees snart. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

fintsagt.